Wednesday 17 May 2017

Burung Dan pengangkutan udara

Bismillahiromanirrahim
☘🦅☘🦅☘🦅☘🦅☘🦅

*TAWAKAL* *seperti* *BURUNG*

n-Nahl 16:79

أَلَمْ يَرَوْا۟ إِلَى ٱلطَّيْرِ مُسَخَّرَٰتٍ فِى جَوِّ ٱلسَّمَآءِ مَا يُمْسِكُهُنَّ إِلَّا ٱللَّهُۗ إِنَّ فِى ذَٰلِكَ لَءَايَٰتٍ لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ

Tidakkah mereka memperhatikan burung-burung yang dimudahkan terbang melayang-layang di angkasa? Tiada yang menahan mereka (dari jatuh) melainkan Allah; sesungguhnya pada yang demikian itu, ada tanda-tanda (yang membuktikan kekuasaan Allah) bagi kaum yang beriman.


  • ☘Allah suruh kita tadabbur dan tazakkur dari kejadian burung. Bagaimana Allah ciptakan burung yang boleh terbang bebas di udara?.Allah Al Musowwir( Maha Pembentuk) yang membentuk tulang burung ini ringan yang dapat menahannya dari jatuh. Begitu juga dengan Allah yang memberi brilliant mind kpd para engineer agar dpt membentuk rangka kapal terbang ringan seperti burung. Subhanallah.😍
  • 🦅Keluarnya burung di waktu pagi dengan perut yg kosong dan pulang pada waktu petang dengan perut kenyang.Baik juga kita sbg manusia dpt istiqamah tawakal spt burung. Hanya mengharapkan bantuan dan pertolongan Allah dalam misi mencari rezeki yg halal.

☘Moga Allah bantu anak2 kecil di Pusat Jagaan NurBudi bisa jadi spt burung yang sentiasa meringankan mulut memujiNya dan menadah tangan kpdNya memohon pertolongan. Semoga Allah suka dalam usaha mendidik anak kecil mendekatiNya.

No comments:

Post a Comment