Wednesday 12 April 2017




BismillahiromaniRahim

Tema: Islam memuliakan bangsa lain

` Ingatlah, milik Allah jualah apa yang ada di langit dan apa yang ada dibumi. Dan orang-orang yang menyeru sekutu-sekutu selain Allah, tidaklah mengikuti (suatu keyakinan). Mereka hanya mengikuti persangkaan semata-mata dan mereka hanya sentiasa berdusta.'

Tadabbur:
A: Saya yakin Allah ,segala apa yang ada dilangit dan dibumi adalah milik Allah.
Saya yakin Allah, orang2 yang menyekutu selain Allah adalah tidak yakin dan hanya ikut persangkaan semata2 dan berdusta.

I: Sebagai hamba, saya percaya hanya Allah yang memiliki segala apa yang ada dilangit dan dibumi.
Sebagai hamba, saya tidak boleh menyekutukan selain Allah kerana itu adalah persangkaan semata2.

S: Cara hidup saya, saya hanya percaya Allah memiliki segala apa yang ada di langit dan dibumi.
Cara hidup saya, saya perlu berusaha untuk tidak menyukutukan Allah.

S:

No comments:

Post a Comment