Saturday 15 April 2017

Build Your Legacy



BismillahiromaniRahim
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

SOLAT SEKITAR KEHIDUPAN vs KEHIDUPAN SEKITAR SOLAT

` Seterusnya, apabila kamu telah menyelesaikan solat(mu) , ingatlah Allah ketika kamu berdiri, pada waktu duduk dan ketika berbaring. Kemudian, apabila kamu telah merasa aman, maka laksanakan solat itu (sebagaimana biasa). Sesungguhnya, solat itu adalah kewajipan yang ditentukan waktunya atas orang-orang yang beriman.`
(Al Mukminun:103)

TADABBUR:
🐎A: Saya yakin Allah suruh kita mengingatiNya ketika berdiri, duduk dan berbaring.
🐎A: Saya yakin Allah mewajipkan solat buat orang yang beriman.

ðŸĶ€I: Sebagai hamba, saya perlu ingat Allah ketika berdiri, duduk dan berbaring.
ðŸĶ€I: Sebagai hamba, saya perlu melaksanakan solat kerana ia adalah kewajipan kepada orang yang beriman.

🐞S: Cara hidup saya, saya perlu berusaha untuk sentiasa mengingati Allah.
🐞S: Cara hidup saya, saya perlu melaksanakan solat yang ditentukan waktunya ke atas orang yg beriman.

#Build Your Legacy
#Amazing Leader

No comments:

Post a Comment