Sunday 7 May 2017

DOA IBU mustajab

Bismillahiromanirahim
๐Ÿผ๐Ÿผ๐Ÿผ๐Ÿผ๐Ÿผ๐Ÿผ๐Ÿผ๐Ÿผ๐Ÿผ๐Ÿผ

*DOA SAAT BERGELAR IBU

Aal-e-Imran 3:36

ูَู„َู…َّุง ูˆَุถَุนَุชْู‡َุง ู‚َุงู„َุชْ ุฑَุจِّ ุฅِู†ِّู‰ ูˆَุถَุนْุชُู‡َุงٓ ุฃُู†ุซَู‰ٰ ูˆَูฑู„ู„َّู‡ُ ุฃَุนْู„َู…ُ ุจِู…َุง ูˆَุถَุนَุชْ ูˆَู„َูŠْุณَ ูฑู„ุฐَّูƒَุฑُ ูƒَูฑู„ْุฃُู†ุซَู‰ٰۖ ูˆَุฅِู†ِّู‰ ุณَู…َّูŠْุชُู‡َุง ู…َุฑْูŠَู…َ ูˆَุฅِู†ِّู‰ٓ ุฃُุนِูŠุฐُู‡َุง ุจِูƒَ ูˆَุฐُุฑِّูŠَّุชَู‡َุง ู…ِู†َ ูฑู„ุดَّูŠْุทَٰู†ِ ูฑู„ุฑَّุฌِูŠู…ِ

Maka apabila ia melahirkannya, berkatalah ia: "Wahai Tuhanku! Sesungguhnya aku telah melahirkan seorang anak perempuan (sedang yang aku harap-harapkan ialah anak lelaki), - dan Allah memang mengetahui akan apa yang dilahirkannya itu - dan memanglah tidak sama anak lelaki dengan anak perempuan; dan bahawasanya aku telah menamakannya Maryam, dan aku melindungi dia dengan peliharaanMu, demikian juga zuriat keturunannya, dari godaan syaitan yang kena rejam (yang dikutuk dan disingkirkan)".


  • ๐ŸผSubhanallah, sesungguhnya perancangan Allah lagi hebat. Manusia hanya merancang, tetapi perancangan Allah pasti lebih awesome.
  • ๐ŸผSebagai ibuayah, kita perlu belajar redha dengan setiap ketentuan Allah. Allah is our creator. Of course, He know better than us.
  • ๐ŸผAllah sebaik2 pelindung. Mohonlah perlindungan Dan pertolongan daripada Allah.


Al-Ikhlas 112:2

ูฑู„ู„َّู‡ُ ูฑู„ุตَّู…َุฏُ

"Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat.`

Semoga Allah suka dalam usaha mendekatkan diri kepadaNya.

No comments:

Post a Comment